Uborkadzsem

Gyűlnek a képek és a receptek a blogon, de a posztokat megírni nincs időm. De ha őszinte akarok lenni, inkább ihletem nincs.
Igazából azt hiszem, hogy priotitás problémáim vannak, a blog marad legutoljára mindennel szemben. Nem igazán gondolkodom azon, hogy változtassak ezen, bár az is igaz, hogy vannak fellángolásaim, ilyenkor egy-két ügyet magam mögött akarok hagyni és inkább a saját dolgaimat csinálni. Ezek mind olyanok, amelyek pillanatnyilag nem érdemlik meg a figyelmemet, aztán persze az élet másképp rendezi, kénytelen vagyok velük foglalkozni. Vannak köztük igen fájdalmas ügyek, nem is tudom, mit kezdjek velük, mit döntsek és hogyan. De egyre inkább érlelődik a megoldás, akármilyen furcsa vagy meglepő is lesz, érthetetlen másoknak, akkor is meg kell hoznom a döntést. Nem tudom, mi jobb: tűrni és nyelni a fájdalmakat a kevés felemelő pillanat érdekében, vagy hagyni az egészet úgy, ahogy van.
Na, de elég a lamentálásból, inkább érdemi dolgokkal foglalkoznék, per zöldségek. Újabban azért izgatnak leginkább, hogy lehet belőlük igazán érdekes és igazán élvezhető lekvárt vagy dzsemet készítnei.
Az alábbi nem a saját ötletem, az egyik kedvenc blogomon találtam a receptet, igazi must try. A cukor mennyiségét valamennyire csökkentettem, de így is túl édesnek találtam, ezért került bele a citromlé.
Az uborka mondható semleges ízűnek, de azért még mindig karakteresebb kissé, mit a cukkini, ami aztán tényleg mindenbe használható töltelékanyagként. Valamiért még nem vitt rá a lélek, hogy édes süteménybe reszelgessem.
A dzsem olyan, mintha uborkás limonádét kenhetnénk kenyérre. Szerintem nagyon finom. A színe gyönyörű zöld, mélyül a végére.
Már tervbe vettem, hogy elkészítem legújabb és nagyon kedves barátnémnak, akivel 1 év különbséggel ugyanazon a napon születtünk, mert nem bírja elképzelni az ízét.
UBORKADZSEM FANNY NYOMÁN 
500 g uborka – tisztán mérve
230 g cukor
1½ ek pektin
½ tk vaníliapaszta
1 db citrom leve
Az uborkát megámozzuk, kimagozzuk és durvára reszeljük. A cukrot a pektinnel összekeverjük, a reszelt uborkához adjuk, lefedjük és 2 órán át állni hagyjuk.
Ezután feltesszük a tűzre, hozzáadjuk a vaníliát és a citromlevet, majd beforraljuk a felére. Ezután kis üvegekbe töltjük.
Nem szórakoztam a kis üvegkekkel, egy ½ literesbe raktam, ugyanis pont annyi lett.

 

Leave a Reply

