Rapid desszert

Valamelyik nap kaptunk levelet a cafeblogtól, hogy milyen nagyszerűen személyre lehet szabni a blogokat. Na most nekem egyelőre ennyi sikerült. Illetve még csak az sem, mert csak próbálgattam valamit az admin felületen, erre így maradt, pedig istenuccse nem nyomigáltam a mentés/save gombot. Mindenesetre elcsesztem azt a meglehetősen minimalista (erős eufemizmus ez itt) kinézetet is, ami volt.
Jó, nem foglalkoztam vele túl sokat az igaz. De szerintem amivel annyit kell szöszölni, mint ezzel, hogy valahogy kinézzen, hááát, vannak kérdéseim.

Nem vagyok édesszájú, bármennyire is úgy tűnik abból, hogy folyton sütik meg desszertek vannak a blogon. Jó, nem azt mondom, hogy nem eszem ezekből, de a szívem a fagyié.
Viszont mostanában, mióta diéta van, sokkal többször kívánom a csokoládét konkrétan. Nem hiába, édes íz, krémes – cukor, zsír – ha tetszik, ha nem, genetikus. Mindenkinél, lássuk be és vegyük észre.

Na most ennél biztosan van még könnyebben elkészíthető csokis desszert, de nekünk most ez jutott. Nehéz sors, szokta mondani S.

CSOKOLÁDÉS TÁPIÓKA PUDING

50 g tápiókagyöngy
½ csésze kókuszkrém
375 ml víz
1½ ek kakaópor
1½ ek méz
¼ tk őrölt kardamom
½ tk vaníliapaszta
½ ek narancsvirágvíz
fehér csokoládé a tetejére

 

A tápiókagyöngyöt beáztatjuk hideg vízbe 10 percre.

Közben a kókuszkrémet kis habverővel simára keverjük a vízzel, a kakaóval és a mézzel. Ha a tápiókagyöngyök elég jól megduzzadtak a vízben, leszűrjük és a kakaós-kókuszos tejhez adjuk, belekeverjük a vaníliát is.

Feltesszük a tűzre és állandó kevergetés mellett kb. 10-15 perc alatt megfőzzök, míg puding sűrűségű lesz és a tápióka teljesen megpuhul.

Hagyjuk kihűlni, belekeverjük a narancsvirágvizet, poharakba vagy tálkákba töltjük és fehér csokit reszeleünk a tetejére.

Sajnossajnos nem látszanak a képen a kis átlátszó tápiókagyöngyök, inkább még sötétebb pontoknak tűnnek a pudingban. Mondjuk nem tudom, mégis mire számítottam. Egyébként meg pont arra, hogyha a lemenő nap átvilágít (nem világít át szinte semmi a sűrű csokipudingon) a poháron, akkor majd látszanak.

Keserű csokit is reszeltem a tetejére, de az elolvadt, miután szokás szerint már megint nem voltam képes kivárni, míg teljesen kihűl a cucc.. Az látszik a puding tetején, nem valami baja van. Szóval annyira mégsem rapid desszert.

 

csokitapioka

Leave a Reply

