Füge-ananász dzsem

Elkezdett már megint vadul érni a füge kb. egy hete, valamelyik nap meg kaptam ajándékba váratlanul egy ananászt.
Az ananász sütibe szerkesztését valahogy most nem tudtam megálmodni, viszont kezdeni kellett vele valamit. Hát, ezt kezdtem.

RUMOS ANANÁSZ-FÜGE DZSEM

1 kg füge – tisztán mérve a hámozás után
1 db kisebb ananász
½ db citrom leve
1 rúd vanília
50 ml Captain Morgan Original Spiced Rum

A fügét kivételesen meghámozzuk – bár én sosem szoktam ezzel vergődni, de most azt szerettem volna, ha világos marad a dzsem. Aztán felaprítjuk
Az ananászt is meghámozzuk (közben ellenállunk a kísértésnek, hogy eltegyük a magjait, hátha kikelnének, így lemondva az ültetvényalapításról), apró kockákra vágjuk.
Mindkét gyümölcsöt egy edénybe rakjuk a felhasított vaníliarúddal és a citromlével együt, feltesszük a közepes tűzre és addig főzzük, míg besűrűsödik. Ez egyébként elég sok idő, mert ugyan kezdetben olyan, mintha sosem akarna levet engedni a gyümölcs, és amikor az ember azt gondolja, önt alá egy kis vizet, hogy ne égjen le, akkor hirtelen kifejezetten meglepő mennyiségű leve lesz, és áldjuk a szerencsénket, hogy mégsem vizeztünk…
Ha megfelelő sűrűségűre főtt, lehúzzuk a tűzről, beleöntjük a rumot és kis dzsemes üvegekbe töltjük.

fugeananaszdzsem

Leave a Reply

